Page 29 - index
P. 29
Prelog, 24. prosinca 2013. www. prelog.hr
GRAD PRELOG U 2013. 29
DJEČJI VRTIĆ FIJOLICA autističnog djeteta, uz izbor najprimjerenijih
metoda, sredstava i uvjeta rada, pridonosi se
zvoju. Sustavnim radom na preoblikovanju
Dječji vrtić Fijolica se u 2012./2013. godini najoptimalnijem mogućem psihofzičkom ra-
uključio u projekt “Stari obrti“, čiji je nositelj ponašanja autističnog djeteta i stavljanjem u
Udruga za promicanje istih mogućnosti, a su- funkciju svih aspekata ličnosti – od primjere-
organizator Hrvatska udruga istraživača dječje ne uspostave kontakta s okolinom, poticanja
književnosti. Ciljevi projekta bili su bogaćenje senzomotornog razvoja, izgrađivanja osobne
spoznaja kroz istraživački odnos prema svijetu autonomije, poticanja kreativnog izražavanja,
koji dijete okružuje, poticanje radoznalosti se primjene različitih prikladnih terapija, pripre-
etnološko nasljeđe kraja i zemlje u kojoj živi- ma se dijete za daljnji život i stjecanje primje-
mo, njegovati vrijednosti i posebnosti, razvijati renih znanja, vještina i navika, kao i razvoj
osjećaj pripadnosti hrvatskoj kulturi i tradiciji,
razvijati sposobnosti djeteta da uočava slično-
sti i razlike između suvremenog i tradicijskog jala potiče djecu na interakciju i manipulaciju.
načina života, te njegovati pozitivan odnos i Uključili su roditelje, obitelj, i užu zajednicu,
poticati djecu na interes prema obrtničkim za- pa su djeca svakodnevno u vrtić donosila ra-
nimanjima. U 2013. obilježavala se 100 obljet- zne nekadašnje uporabne predmete, igračke,
svirala. Nastao je mali Međimurski rječnik,
nica izdavanje romana o Šegrtu Hlapiću, pa se
skupina Mišeki sa svojim odgojiteljicama Ni- skupili su tradicijske igre, brojalice, maleš-
kolinom i Adrijanom, usmjerila na obrtničko nice, legende i bajke, rugalice i uspavanke i
zanimanje postolara. Na samom početku pro- sve to svojim ručicama zabilježili. U vrtiću su
jekta posjetili su postolarsku radionicu, gdje su svakodnevno trajale i još traju tradicijske igre
i pričaju se legende i bajke. Kako bi što više
vidjeli kako su se nekada proizvodile cipele, u
saznali o povijesti svojeg zavičaja, obje grupe
su sudjelovale na tematskoj edukativno-kre-
ativnoj radionici Muzejske pričalice za djecu
predškolske dobi, u Muzeju u Čakovcu. Ak-
tivno surađuju s kulturnom Udrugom Seljačka
sloga, a posjetila ih je i teta Liza, najznačajnija
etno-pjevačica međimurskih narodnih pjesa-
ma. Različitim aktivnostima jačao se razvoj manualnih i drugih sposobnosti uza uspješnu
djetetova zavičajnog identiteta s naglaskom na socijalizaciju i daljnje uključivanje u odgo-
dijalektalne osobitosti tog identiteta. Usmjere- varajuće oblike naobrazbe i rada. Postupnim
ni rad na ovim aktivnostima pokazuje da djeca uvođenjem autističnog djeteta u skupinu i ko-
izrastaju u osobe koje poznaju, vole i njeguju lektiv povećava se razina socijalne kompeten-
vrtić su pozvali pravog postolara, a u Zagrebu svoj kulturni identitet i tradiciju, te koje s mo- cije i potiče dijete na usvajanje znanja, vještina
su odgledali bajku na ledu o Šegrtu Hlapiću. U tiviranošću upoznaju i poštuju tradiciju drugih. i navika iz praktično-životnog i obrazovnog
vrtiću su stvorili poticajnu i zanimljivu materi- Projekt „Međimurje“, odgojiteljica-mentor područja. Stalnim zadovoljavanjem djetetovih
jalnu sredinu, koja je svojom ponudom potica- Nataša Novak, prof. prezentirala je na regio- potreba i poštovanjem njegove ličnosti prido-
la djecu na interakciju i manipulaciju- posto- nalnoj i državnoj smotri projekata iz područja nosi se poboljšanju kvalitete života i djeteta i
larski centar. Svako dijete je imalo mogućnost Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja njegove obitelji. U skupinu je upisano osmero
odabrati ono što je predmet njegova interesa, za ljudska prava i demokratsko građanstvo djece u dobi od 3 do 6 godina, i to po četvero
te na koji će ga način istraživati i interpretira- Vlade RH za područje ranog i predškolskog djece svaki dan. Ostale dane djeca su integrira-
ti, povezujući rezultate sa postojećim znanjem odgoja, te na Europskoj konferenciji OMEP na u redovne vrtiće u mjesto boravka, uz osob-
i iskustvom, ali i mogućnostima i vještinama. 2013. U područnom odjeljenju u Draškovcu nog pomagača. Program rada s autističnom
Tako su kroz igru, istraživanje, posjete i njiho- djecom provodio bi se kao poludnevni pro-
vu funkcionalnost u smislu poticajnih materi- gram, u trajanju od 5 sata dnevno. U skupini
jala za međusobno učenje, raspravu i interak- radi sveučilišna prvostupnica edukacijske re-
ciju, došli do novih spoznaja i iskustava. Ak- habilitacije i odgojiteljica, senzorni pedagog.
tivnim i analitičkim promatranjem odgajatelji 1. travnja Rotary club Prelog organizirao je ve-
su imali mogućnost dobro upoznati potrebe liki humanitarni koncert u svrhu održavanja i
svakog djeteta kao i njegove potencijale, ali širenja rada Međimurskih iskrica, jednako kao
i procijeniti osobne kompetencije i nedostat- i donacija Inner Wheel kluba Prelog.
ke. Osvještavanjem istih lakše je bilo pronaći
adekvatni način na koji se može kvalitetnije Volonterke Društva Naša djeca Prelog i Udru-
poduprijeti dječji, ali i osobni razvoj. Djeca i ge studenata grada Preloga razveselile su
odgojateljice Nataša i Biserka, iz druge stari- djeluje skupina Međimurske iskrice za djecu mališane vrtića oslikavši ogradu likovima iz
je skupine Pčelice usmjerili su se na tradiciju s elementima iz autističnog spektra. Provođe- crtića, i tako se prisjetile dana kad su i one
Međimurja. Kao preduvjet aktivnom, integri- njem individualnog pristupa i usklađivanjem tu obitavale. Neprocijenjeno je bilo vidjeti lica
ranom učenju, stvorili su poticajnu i zanimlji- zadataka sa stvarnim sposobnostima, ograni- mališana, roditelja i djelatnika vrtića, nakon
vu materijalnu sredinu, koja ponudom materi- čenjima i karakteristikama svakog pojedinog ljetnih praznika ugledavši oslikanu ogradu.