Page 46 - Prilocki_list_2014_za_web
P. 46
Prelog, 30. prosinca 2014. www. prelog.hr
46 GRAD PRELOG U 2014.



Knjižnica i čitaonica Grada Preloga
Knjižnica i čitaonica Grada Preloga


u kampanji za poticanje čitanja od



najranije dobi




značajno doprinosi intelektualnom i mentalnom razvoju djece te da
utječe na razvoj sposobnosti koncentracije. Od predškolske dobi pa
do trećeg razreda, dječja vještina čitanja skokovito raste. U procesu
učenja čitanja, počevši od rane dobi, najvažniju ulogu igraju djeteto-
vi roditelji. Dijete koje tek počinje učiti čitati dobiva mnogo više in-
formacija o knjizi kroz njeno slušanje nego kroz proces samostalnog
čitanja. Djetetov vokabular i vještina čitanja se brže i kvalitetnije
razvija kroz proces slušanja čitanja, razumijevanja i raspravljanja
o značenju pojedinih riječi. Osim samog procesa učenja čitanja, či-






Unatoč nečitalačkom raspoloženju nacije, narodne su knjižnice da-
nas u Hrvatskoj vrlo živahna mjesta, apsolutno neophodne i neza-
mjenjive u svojim lokalnim zajednicama. To su mjesta gdje ljudi
dolaze po informacije, na opuštanje, na čašicu razgovora, druženje,
razgovore o knjigama, informatičko educiranje, dolaze poslati ma-
ilove, igrati igrice, poslušati glazbu, susresti se s istomišljenicima,
napisati seminarske radove, uljepšati starost, volontirati… Uistinu
bi bilo nezahvalno izdvojiti bilo koji od brojnih programa koje naše
knjižnice rade za građane – od beba, preko beskućnika do umirov-

tanje na glas potiče osjećaj bliskosti između djeteta i roditelja. Či-
tanjem ili pričanjem priča u najranijoj dobi razvijaju se: govorna
osjetljivost, razumijevanje značenja riječi, razumijevanje smisla
primanja i odašiljanja poruka, razumijevanje pravila pisanoga tek-
sta, bogaćenje rječnika i sposobnost slušanja. Čitanjem pomaže se
djetetovu cjelokupnu razvoju: intelektualnom, emocionalnom, soci-
jalnom, moralnom i estetskom a potiče se i razvija govor, zapažanje,
pozornost, koncentracija, pamćenje, mašta i kritičko mišljenje.








ljenika. Odavno knjižnice nisu mjesta gdje se isključivo posuđuju
knjige - u svijetu i u Hrvatskoj, a Knjižnica i čitaonica Grada Preloga
nimalo se ne razlikuje od opisanih knjižnica. Programi su odavno
prešli na kvalitetnije i više razine negoli što su ikada bili prije, a je-
dan od njih je i kampanja za poticanje čitanja od najranije dobi.

Mnogo ljudi čitanje smatra jednostavnom, pasivnom aktivnošću
koja uključuje linearno čitanje riječi i postepeno usvajanje njihovog
značenja. Baš suprotno, čitanje je vrlo složen proces koji od čitatelja
zahtijeva visoki stupanj aktivnog sudjelovanja te uključuje mnoge Kako bi osvijestili roditelje, djecu i mlade o važnosti čitanja, Knjiž-
kompleksne vještine. Uz pisanje i računanje predstavlja osnovu pro- nica i čitaonica Grada Preloga ponudila je programe i usluge za po-
cesa učenja. Prije pojave televizije i kompjutera čitanje je smatrano ticanje čitanja koje tijekom godine ostvaruje u suradnji s odgojite-
najpopularnijom aktivnosti u kojoj su ljudi uživali u svoje slobodno ljima, učiteljima, knjižničarima, roditeljima, djecom i mladima te
vrijeme. Istraživanja su pokazala da djeca i adolescenti koja uživa- Grupom za potporu dojenja, Dječjim vrtićem „Fijolica“, Osnov-
ju u čitanju imaju razvijenije kreativne sposobnosti te postižu bolje nom školom Prelog i Srednjom školom Prelog. Navedene usluge
rezultate u školi i tijekom studiranja. Općenito se smatra da čitanje prezentirane su kao primjer dobre prakse rada s djecom i mladima
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51